söndag 11 mars 2007

Konstigheter

6st konstigheter om mig. En utmaning ifrån pipperoni...

  1. Jag hatar lösa ting som ligger omkring och "skräpar" eller stör mitt synfält. "Saker" måste ha sin naturliga, funktionella, snygga och angivna plats. Rum måste vara harmoniska och rena. Jag hatar samlingskärl, högar och smuts. I vårt hus har vi fixat många praktiska lösningar t.e.x byggt in all vår multimedia utom plattv'n, i en garderob och så har vi byggt in vår gästsäng i bokhyllan ... syns inte ...
  2. Jag har inga hål i mina tänder fastän jag maniskt äter sötsaker. Min teori: borsta tänderna i varmvatten, skölj inte munnen efter tandborstningen OCH borsta alltid tungan.
  3. Jag blir aldrig myggbiten.
  4. Jag tror på människor.
  5. Jag har svårt att sitta stilla ... måste göra något hela tiden, helst något meningsfullt planera, läsa, prata, umgås, renovera, bygga, måla, städa, tvätta, stryka, äta på något, pyssla, ha koll ... annars blir jag rastlös och irriterad och får ångest över att jag slösar bort min värdefulla tid. Vi lever bara här och nu.
  6. Jag spelar på lotto med samma siffror vecka efter vecka, år ut och år in.

Inga kommentarer: