torsdag 8 mars 2007

Att älska sitt barn

Har du någonsin älskat ditt barn så att du håller på att bli galen av känslan "om". Hur kan jag skydda mitt barn? Just nu skyddar jag mitt barn ifrån mig själv, just nu skyddar jag mig själv ifrån mig själv genom att intala mig själv att lita på andra människor ... andra vuxna & andra barn som är med mitt barn den dagtid då jag arbetar & eller reser långt bort i mitt arbete...

Just nu har jag en otrolig längtan efter att skaffa fler barn att älska lika mycket som Néa. Klarar man av det ... att älska ett barn till lika mycket? Finns det
ett tak för hur mycket man kan älska barn? Finns det ett kvantitet och kvalitets tak på kärlek eller har man en bottenlös brunn att ösa ur?

Néa är en liten 19månaders underbar tös som ger så mycket kärlek & liv så att jag vill säga att det är hon som ger mig längtan och önskan efter flera underbarn som hon. Kärlek, humor, livfullhet, 100 språk och en tusenvilja ... en föränderligvärld som jag får vara delaktig i och det är så fantastiskt. Tänk vad vi får vara med om ...

2 kommentarer:

Pipperoni sa...

Hello darling.
The person known as "den lilla elaka" och jag hade en skön promenad idag. Hoppas att jag får träffa dig snart också. Funderar på att åka ner till Västkusten över påsk. Var håller ni hus då?
Och du - du har blivit utmanad (kolla in min blogg).
Kram. Kram. Kram.

Anna sa...

Obegripligt men sant - man KAN älska en till lika mycket - och en till, och en till :)

När jag väntade tvåan var jag nästan rädd ibland, för hur skulle jag kunna ge honom/henne lika mycket kärlek som ettan fick? Men sen föddes han och jag insåg det oerhörda: att helheten var större än delarna. Kärleken räckte till båda och fortsatte att svämma över!