söndag 18 mars 2007

Gott & Blandat ...

Godmorgon,

Dagarna kommer och dagarna går ... Fredag en dag fokuserad och planerad ut i minsta sekund. Dagis, jobb, lunchärenden, jobb, hämtning, veckohandla (misstag nr 1 en fredag eftermiddag), hem, massor av bus, litet glas röttvin, unge i säng, middag på bordet, ett efterlängtat stort glas röttvin, (misstag nr 2.) TV och jag somnar framför den som en stock!!! Swisch...

Lördag och Néa vaknar som vanligt kl. 7. Upp och hoppa en underbardag med vårvärme, sol, krokus, mini påskliljor som redan börjar slå ut i trädgården och min karl som lägger golv i Néa's rum. Det börjar arta sig ... nu är det bara lister kvar även i detta rum och så nytt fönster såklart och ny dörr och tröskel. Ja ja det är mkt med renovering det är det. När J är klar med ngt och står där förnöjt och begrundar sitt arbete kommer lilla jag och ser nya saker som bör fixas till. Stackar'n ... men han älskar mig *ler*! och allt det som med mig hör till ...
Jag gjorde en 3 rätters middag: FR: Ugnsbakad chevre på äpple, ruccola och tomat. Special dressing och rostade pinjenötter. HR: Ugnsbakad laxfilé med chorizo och ungsbakade rotfrukter. D: Creme Catalana. MUMS fili baba.
Men, men stora frågetecken.. Néa var ett solsken hela dagen tills kl. närmade sig 19. Då blev hon hängig och klängig och såg ut att vilja somna på stört. Hon såg också ut att ha huvudvärk och mat, nej det ville hon INTE ha. Pyjamas, välling och hon gick direkt till sin säng. Saga och 5min senare sov hon som en stock. Feber ? Ja 38grader och 2h senare 39,4 och stigande. Kl 23 vaknade hon till men var inte ledsen, hon kom upp en stund och fick vatten, hostmedecin och lite alvedon. Vi beslutade oss för att också gå och lägga oss och att hon skulle få sova hos oss. DÅ piggnade lilla stumpan till och hoppade i sängen i säkert 30min innan alla lampor var släckta och hon tillsist somnade liggandes på tvären.

Söndag morgon och hela familjen har sovit jätte gott.Néa väcker mig med att lägga sig på mig och kramandes klappa mig på kinden. Mysigt. Ingen feber, rinnande näsa och på ett strålande humör.

2 kommentarer:

Pipperoni sa...

Middagen låter delikat. Men vart har du tagit vägen min vän? Har du redan blivit Shanghaiad? Bloggar är till för att uppdateras. :)

Bossarun sa...

Halloj där ... mkt jobb, kräksjuka innan resan och ingen tid alls ... sedan shanghaijad ja *flinar* men nu är jag tebax. Kram