måndag 12 mars 2007

Penséer

Idag ytterligare en underbar vårdag.
Idag en skön arbetsdag.
Idag ett härligt lugn ... lugnet före stormen.

Om två veckor reser jag i tjänsten till Shanghai och Ningbo. En resa på 8 dagar och jag oroar mig redan inför längtan efter Néa's babbel och hennes spontana mys. De ensamma nätterna på hotellrum. Hjärnan ställer till det för mig med för tok för mycket lediga känsloceller på fikapaus ute i solen. Jag har ett tajt schema och så mycket annat för ögon och händer väl på andra sidan, jag vet men nätterna ensam på ett hotellrum kan bli hårt. Nu funderar jag mycket. Hmmm.
Min karl flög till Finland igår, kommer hem någongång i natt och kör till Stockholm tidigt i morgon bitti ... planering är a & o men jisses vad roligt vi har.

Idag åt jag lunch utomhus i solen.
Idag köpte jag penséer.
Idag planterade Néa och jag dem i fina krukor vid entréerna.

Néa har feber ... jag hoppas att den går över under natten och att hon får sova gott utan den stygga hostan som retar henne.

Nyheter vad är det ?? Har missat allt idag ... utom Carl Bildts blogg (se länk: alla dessa dagar) den är riktigt riktigt intressant.

Inga kommentarer: