måndag 28 januari 2008

Måndag morgon ...

Åhhhhhhhhhh, jag har haft en underbar helg. Bättre kunde den nästan inte bli.

Lördagen började segt med regn, rusk och storm, uselt ledsamt och med ett hormonellt melankoliskt humör. Nära till tårar för lite allt möjligt! Veckohandling och en timmes frukost med Melodikryss lyckades inte rycka upp mig nämnvärt. Inte Néa eller Johan heller. Stormbyar och regn var inte mysigt alls och dammet låg i driver. Storstädning !!! Fy fan va trist det är ... vareviga lördag! Åh vad jag önskar att solen kom fram, värmen och färgerna i naturen ... nu är det bara grått, grått, grått och kallt!
Linnea ville bada och det fick hon, Johan körde till ByggMax och jag städade och tvättade.
Höll på att ge upp allt och utbringa en skål över min totala misär när jag upptäckte att de nya fönsterblecken enligt min mening är ALLDELES för breda och ditsatta av en inkompetent idiot som ALLA andra hantverkare nuförtiden. ALLT finlir blir katastrof enligt min mening. Hattigt hit och hattigt dit, anpassat och fejkat och inget "standard" passar vårt 60tals-hus. Ärligt så undrar jag om standard passar något hus överhuvudtaget ... djävla klåpare ...
Nu är det slut på "standard" JAG är inte "standard" och jag hatar allt som är "standard".
Johan kom hem ... -Men om vi putsar fasaden passar blecken perfekt! ...
Vi skall putsa fasaden ... eller så skall nästa ägare putsa fasaden de dj.vl.rna ... så att jag kan titta på huset utan att bara se FÖNSTERBLECK. Det stavas säkert fönsterblÄck också ...

Goda vänner ringde och bjöd över oss på middag ... det blev min räddning! Tack ...
Ludvig och Linnea leker verkligen bra tillsammans och vi mer eller mindre glömde bort dem fastän de rände runt oss hela tiden ... Väl dags för hemfärd så hittade vi 2st barn under en hög av nytvättade lakan och en tvättställning, fylld med köksredskap och dylikt. - Vi leker Koja!

Söndag morgon och solen skiner... JAAAAAAAAAAAAA. Jag putsar de nya fina fönsterna, åker till Bär&Grönt och köper Tulpaner, Pärlhyacinter och Krokus för inomhusbruk, än så länge. Linnea är utomhus med Johan och hjälper honom med spik medan han sätter nya foder på fönsterna. Farmor och farfar kommer med SEMLOR och farmor åker på att hänga tvätt och plocka ur diskmaskinen! Solen skiner hela dagen och allt bara flyter så där härligt. Jag tar en inspektionsrunda i trädgården och konstaterar att rosorna redan har "öron", Krokusarna och Påskliljorna sticker upp ur gräset lite här och där liksom Snödroppar. Jag njuter och förtränger att det fortfarande är Januari ... jag känner våren nalkas och njuter! Min förkylning håller på att släppa, Johan hade Liljor med sig hem i fredags och sedan lagade han perfekta Wienerschnitzlar till kvällen.

Inga kommentarer: