onsdag 28 februari 2007

Ärtor

Sitter med datorn i knät och tittar på när min dotter stoppar i sig sin middag. Idag äter hon igen efter nga dagar med hög feber. Hon får ta all den tid hon behöver ... jaga ärtor med en gaffel är ett projekt som något.

Att jaga ärtor med en gaffel är inte det något som kan förgylla vilken vardag som helst? Vad har ni för erfarenheter med gröna ärtor? Stoppat dem i näsan? Av misstag skjutit i väg en på människan vid bordet bredvid? Försökt stoppat så många som möjligt i munnen på en och samma gång?

Ska det vara gröna ärtor?
Frysta eller på burk?

Idag är jag tacksam för blanka gröna helt underbart söta ärtor.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Jag minns när jag och min dåvarande bästis Karin hade skaffat en hel låda med torkade ärtor och hade gjort ärtrör av gamla galgar... - det skulle skjutas ärtor! Men morfar dök upp och vi gömde snabbt lådan med ärtor i hans källare för att inte bli upptäckta. Puh. I samma källare hittade vi ett halvår senare en låda med fuktig, växande ärtsörja...