torsdag 22 februari 2007

Snö

"Snö" av Orhan Pamuk. En läsvärd bok men han har skrivit bättre.

Snö ... inatt kom massor av snö och vinden lade den i drivor. Äntligen! Ingen vinter utan snö. Skåningarna har haft kaos ... var är mina vantar, min skyffel och mina vinterdäck ... bäst att stanna hemma ... De är verkligen så härligt fåniga idag.

Jag är så glad i mitt nya jobb och mina nya kollegor. Jag längtar till jobbet ... är inte det fantastiskt så sig. Tänk att ha kommit så långt i min egen trygghet och mitt själv att jag är tillfreds och utgår därifrån till att göra dagar, liv och ting ännu bättre. Min längtan hit har varit enorm i omgångar och äntligen har jag funnit Det. Jag har funnit min mening med livet. Jag är lycklig, tacksam och har ett öppet sinne inför alla människor och situationer. Jag sätter gränser, är engagerad, är tydlig i mina önskemål, lyssnar, delegerar och har rensat bland det &/eller de som haft en för stark negativ influens över mig, min situation eller förmåga att komma vidare eller till avslut. Det känns underbart och jag lyssnar äntligen på möjligheterna, dagen, samhället, min själ, mitt jag/ego eller livet eller vad vi/ni nu vill kalla Det och jag lever ut det helt och fullt.

Många kallar Det: Meningen med livet, Det eller Gud. Jag har ett eget namn och skriftlig innebörd, Alba*:
Förmågan, antennerna, att samla in, hantera och utvärdera känslor, kunskap och erfarenhet på ett enkelt analytiskt sätt och sedan kunna använda informationen skapande, uppbyggande, givande även i ett nattsvart mörker. En 90graders vändning. Upp med antennerna vänner!

*Alba - gryning, vit.

The Dalai Lama is one of the world's great spiritual leaders. The recipient of the Nobel Peace Prize. Read him and read him in english ... when ever you have the change listen to him.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Jag är glad för din skull. :)
För egen del mottages boktips med tacksamhet. Jag funderar som du förstår mycket över livet och vad som är viktigt just nu och läser, tänker och skriver mycket.
Bamsekram.