söndag 13 maj 2007

Vart tog sovmorgonen vägen?

Söndag morgon och jag hade äntligen tänkt att sova ut. Néa har sovit lääääääääääänge på mornarna hela veckan och i går fick J sova ända till kvart i nio medan jag hade varit ute på promenad och sedan som vanligt åkt och veckohandlat runt kl.8. Kl. 9 brukar J börja med frukosten medan jag och Néa badar ... så blev det sent igår kväll och jag är trött ... har varit sena kvällar och tidiga mornar hela veckan så jag såg fram emot att inte vara duktig och gå upp och springa eller promenera (dessutom regnar det) utan att få sova till iaf kl. 8.
Kl 6 vaknade Néa ...

Såg ni Eurovision Song Contest finalen igår då? Det var värst vad The Ark kom långt ner på listan. Hade inte våra grannländer varit snälla och lagt lite poäng på oss hade vi kommit sist! Östländerna regerar verkligen. Ja, ja det är bara att summera det hela med att slager som slager har varit finns inte längre. Väst är bekväma och nöjda och kanske lite trötta medan Öst idag är på frammarch, ambisiösa och nytänkande (som väst för nga decennier sedan). Klart de röstar på varandra och tycker att grannländerna gör bra musik. De behöver inte snegla på väst längre inte heller längta efter det vi har för idag har de samma standard (i storstäderna iaf) som vi ... Det är snarare väst som idag är nyfikna på öst och många röster till öst kom väst. Sluta säg öst och väst. Vi är ju Europa med fin gemenskap. Heja Serbien, ska bli kul att komma dit med ESC nästa år.

Senare idag skall J ställa ut farfars "gammelbil" på Sofiero. Hoppas att det slutar att regna snart och att molnen kan spricka upp. Jag och Néa åker dit senare (om det inte regnar) och jag lovar att ta lite bilder och lägga upp.

Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: