torsdag 10 maj 2007

Semifinalen Eurovision Songcontest 2007

Japp då sittar man här och tittar och diggar ... Måste säga att Island får 12 poäng bara pg.av sångaren som tidigare år varit islands kommentator och oerhört charmig trots sitt långa hår!

Det verkar vara Bond tema som gäller i år ... hm ... Vitrysslands bidrag kunde ha kunnat vara bra om han kunde hålla rena toner, Bulgarien och Israel var katastrof. Georgiens ... ja den gick faktiskt hem hos mig iaf ... cool, lite gapig på slutet. Montenegro, NEJ! Schweiz starwars meets vampires with Gary Oldman och falska röster ...usch!! Måste hämta mer vin. Nu kommer sexigt Gällivarehäng enligt C.Luuk. Moldavien jag känner igen musiken men kan inte placera den riktigt ... jo hon försöker sjunga som Evanecence (kan ha stavat gruppnamnet fel här) men kan inte, sorry tjejen. Nu kommer Nederländerna C.Luuks favorit ... börjar fantastiskt bra heja Marc, Miriam, Gunnar and Lasse (by the way do want to come and visit for dinner soon?, I'll call you *smile*) bra 70-tals disco helt OK. Hånade Albanien börjar faktiskt helt ok, 1a balladen kvällens Loa Falkman? nej nu har jag tröttnat, den går inte vidare! Danmark's Drama Queen kan gå vidare, trodde inte det när jag såg/hörde låten första gången på Danmarks uttagning men ikväll I like a lot. Lite ensidig men ok gaygladdisco. Mera vin! Åhå, nästa tävlande är festivalens äldste någonsin 53år ... mm började låta som Eric Clapton men å nej det var det inte. Kvällens andra ballad ifrån Kroatien ok bakgrundsmusik om de bara kunde ta bort den kassa tjejen! NU KOMMER PORRCHOCKEN !! Flickor i bur Polen ... gisses har polen negrer (ursäkta mig). Porr ja visst och rätt kul låt men texten är urtjatig och USEL ... voff, voff bite me, grrrrrrrrr!

Nu har vi visst kommit till hälften undra om jag orkar lyssna och skriva om alla ... häng kvar!

Serbien lesbisk ballad ... jag somnar! nu vaknade jag till lite ... in kom lite highlander flöjt men så somnade jag igen ... Maffig och säkert pampig live! Fantastisk röstkapacitet. Vackra hjärtan.
Tjeckien, underbart att se att hårdrocken blommar ... snäll snäll Nickelback men nej tyvärr fel forum och funkar inte här utan masker och en fantastisk refräng som "hardrock halleluja". HEJA LORDI. Portugal ... gammalt och nej. Macedonien ... Nop! Här kommer Norge heja heja, G-son är tydligen låtskrivaren så detta måste ju vara bra. Semester i spanien med vino vino och lite machoflörtar ... nej detta går inte hem i min stuga! Sorry norway. Nästa g-son låt Malta och jag säger nej ... vad trött jag börjar bli. Nu måste det hända ngt mer spännande. Greenday ... 15åring som yngsta bandmedlem seglat upp som favoriter Andorra ... men jisses ledsen grabbar, bra försök men gammalt gammalt och tråååååååååkigt. Bara så att ni vet så blockar jag nu samtidigt ... usel musik. Måste faktiskt dock medge att de var väldigt duktiga musiker! Luuk gillade dem med en tuta i tv. JAAAAAAAAA Ungern ... bra, jätte bra, känsla och karaktär och kraft. New Orleans möter Ungern och ms Myles. Estland nop! Belgien ja varför inte jag sitter och diggar i soffan iaf medan jag blockar utemöbler på internet! Ja Belgien skall vidare, kul och glad. Opera möter filmmusik och eurovision ... jag säger nej tack till Slovenien. Turkiet skall skaka upp något hm... bra disko säkert en list etta i Turkiet och jag kan tänka mig att höra den på nästa affärsresa till Istanbul. Jo denna låt kommer att gå vidare en mkt rutinerad sångare. Österrike Nej och så sista låten Lettland ... operaballad ... å ja Il Divo fast bara 3 stycken detta går hem i husen. Inte slager men funkar och kan bli hur stora som helst. Å jisses nu blev dem 6 stycken ... detta är stort och maffigt. Italien kommer att ge sin 12a garanterat.

Säger bara THE ARK tar hem hela ballet på lördag. Kram på er.

Vi har fått myror hemma ... räcker det inte med att vi renoverar och inte har varken listor eller gardiner än (vi har bott här i 1½år). hmf!

Inga kommentarer: