måndag 7 maj 2007

10 små punkter

Hej alla,

Nu blev det ett tag sedan igen sen jag skrev nga ord här på bloggen. Som vanligt blir det då en liten snabb resume av dagarna som gått och hur vi mår etc.

1. Jag har fixat mobil bloggning så att jag när som kan skicka in bilder och lägga in text på min blogg utan att just ha loggat in på datorn. Snabbt och lätt hålla er alla uppdaterade ...
2. Néa är älsklingen själv igen ... jag har aldrig sett någon äta som hon !!! Hon t.o.m somnar i maten men vägrar låta oss ta tallriken ifrån henne om hon inte har rensat den fullständigt ren. Det tar henne ca 45min att äta. På dagis säger de att hon alltid är sisten att lämna bordet och gärna sitter och pillar isig all mat. Alla barn har ätit klart och återgått till sina sysslor och fröknarna dukat av och torkat borden och där sitter hon och äter och äter och äter ... Jag är en lugn och harmonisk mor igen.
3. Vi har träffat dr Gluten/Lactos. 2h och 30 min var vi på barnmottagningen och Nea fick gå igenom olika allergitester, blod prov, väntan samt samtal. Nea var helt slut efteråt men mkt stolt över sina siffror på armarna och sitt stick hon fått i fingret...(vilket jag innerst inne var vansinnig över hur djävla illa hanterat ... men det gick ju det med ...) Inga allergier så här långt och troligen inte ngn glutenallergi heller ... snarare lite lactoskänslig. Så fort sista testet (bajs prov) är lämnat skall hon sättas på strikt mjölkfri kost för att se om vi kan få tillbaka hennes flora i magen. Det har redan blivit mkt bättre tack vara den låglactosa majsvällingen. Vällingen var boven i dramat tror jag på i dagsläget.
4. Valborg och 1a Maj har passerat ... sköna dagar med goa vänner, majbrasa i Viken bland grannar och nya bekanta samt lite mys och Champagne med familjen.
5. Vi har fått bröstcancer i närmsta familjekretsen. Upptäckt i tidigt stadie och kommer snabbt att behandlas ... otrevligt så in i h.lv.t. men ... men ... vad säger man? Vad gör man? Jag är ju funtad sådan att så länge något går att fixa så gör man det och går vidare i vad man nu höll på med. Kanske blir jag engagerad i vissa frågor som berör mig men jag lägger inte mer energi eller tid på något som hindrar mig ... något jag lärde mig under en kort tid i Stockholm. Ta till vara på allt gott. Solen stiger upp och fåglarna kvittrar vad som en i världen händer vara sig jag får vara med eller ej ...
6. Mycket jobb med säljkonference på jobbet. Det blev lyckat så nu tar vi det lite lugnt i ... en vecka iaf. *ler*
7. Farfar har fyllt år så i fredags var vi ute och åt, på lördagen blev vi bortbjudna och på söndagen fick vi oväntat besök på middag. Så, ja vad säger man ... en helt fantastisk och underbar helg.
8. Jag har planterat gräslök, vårlök, krispsallad, romansallad, ruccola, rädisor, morötter, rödbetor och potatis!
9. En go gammal väninna ringde ifrån Sofia. En vän jag saknar ofantligt mycket mer än vad jag säger till henne när vi pratas vid och som jag liksom så många andra är trist dålig på att ringa.
10. Dagarna på året räcker inte till. Har ni också märkt det?

Ha ha det blev endel att skriva om iaf.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Trevligt med en liten update. Ring gärna någon kväll när du känner att du har tid att prata med tanke på Néa osv. Jag är ju hemma mest hela tiden nu... Kram.