tisdag 10 april 2007

Nästan som en vanlig dag

Första dagen på jobbet efter Påskledigheten. Det var riktigt, riktigt tungt! Jag hade hellre stannat hemma med Nea och myst hela dagen.

Som vanligt när jag kommer till jobbet så glider leendet upp och jag har det riktigt bra. Inköpsmötet gick smidigt och snabbt ... lika med en bra start på en kort arbetsvecka. En kollega lämnade in sin uppsägning idag så om du är en duktig mönsterkonstruktör med rätta känslan för STUK på vävda artiklar som jeans och ytterplagg så hör mer än gärna av dig.

Ett par excelfiler genomgångna med en massa siffror och lite budget, nga första prover kommenterade liksom kvaliteter och lab-dips och vips så var det dags att hämta liten gumma på dagis.

Jag är tacksam för en bra dag ... en mycket bra dag på jobbet!

Hemma och J fortsatte med vår renovering i hallen och jag fixade middagen: Glutenfri pasta med prinskorv, lök och Viken tomater ... snabbt, kort och gott! Hm ... Néa var trött efter hennes första dag på Dagis efter Påsk och ville gå till sängs redan kl. 19 så det var bara till att mysa lite kort och sedan bädda ner henne med en lite saga och ... z.z.z.z.z.

Jag hade sett fram emot en tvkväll 1h med Desperate Housewife's men nop, det var hockey istället ??? Fy f.n för direktsänd sport som inte gör någon glad minst av allt de Kronofogdsjagade fattiga klubbarna ...

Inga kommentarer: