söndag 8 april 2007

Då var det påskdagen och helgen har rusat på...
Meningen med att blogga är kanske att man bör skriva ngt varje dag men jag skriver hellre när jag får lugn omkring mig och har något att skriva än att stressa in och lägga inlägg för att man skall.

Förra helgen kom jag ju hem ifrån Kina. Söndagen var vi hem bjudna till gör sköna goa vänner från Holland som bjöd på så mkt gott att båda dricka och äta. Vädret var underbart skönt en riktigt härlig vår dag med solsken och värme. Néa satt i sandlådan och grävde grävde grävde ... antagligen till Kina för att se vart mamma varit...*ler* Tyvärr var jag för jetlag:ad för att vara social så vi fick inte mycket sagt till varandra. En hälsning här till dem att vi hade det kanon och saknar dem. Snart blir det sådär underbart skönt att vi kan ta en helt vanlig vardag kväll och bara snacka och grilla och dricka viiiiiiiiiiiiiiin. Vi hörs.

På måndagen opererades farfar och som jag skrivit gick det ju riktigt bra. Idag söndag har han blivit fri ifrån drenage och påse på magen. Som han själv sa "jag är nu en fri man igen". Snart får han komma till Rehab. i Ängelholm och sedan hem till den stundande vår och sommar.

Skärtorsdagen hämtade jag Néa tidigt på dagis och vi hade en skön eftermiddag tillsammans. Vi var ute nästan hela tiden och grävde i jorden, promenerade, gungade, lekte i sandlådan, tittade på grannens guldfiskar och bara njöt. Sen eftermiddag och J kom hem. Vi tänkte ta en promenad ner i gamla byn, ta ett glas rödvin på Hamnkrogen och senare en äkta Italiensk pizza på Prego... men men vi hamnade hos våra nyinflyttade gamla goa vänner och lyckades bjuda in oss på båda mat och vin. Tack tack det var mycket gott och mycket trevligt. Det är riktigt härligt att ha goa vänner på promenad avstånd ... vilken underbar vår och sommar vi kommer att ha alla tillsammans.

Som ni kanske luskat ut redan så bor vi i vackra Viken i Skåne. En av sveriges absoluta pärlor ... och här bor vi. Kan man ha det mycket bättre??

Påskafton och vädret håller i sig men solsken medan värmen dock börjar tryta. Mkt bus men Néa, spackling och tapetsering i hallen, cykeltur till Höganäs och tillbaka ... C måste shape:a upp "la body" inför bad och sol säsong. På eftermiddagen var vi bjudna på Påskamiddag till goda vänner och vi hade en skön kväll tillsammans. 4 ungar som kunde busa hur mycket de ville och sedan äta lax med avokadofyllning på rostat bröd, senapsill och potatis, pistagenötspäckad lammfilé och ugnsbakade endiver med Serranoskinka. Våra barn har bra smaklökar *fniss* ... Det var mkt gott. Tack, F,E & L

Saknar min goda vän Pipperoni och önskar att hon har/haft en skön dag hemma med sin familj.

Glad fortsatt Påsk alla och god fortsättning.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Miss you too. Kram.