måndag 16 april 2007

Att våga

Kl. är 23.29 och jag har just arbetat klart! Igår söndag inkallad på ett blixtmöte 10-17 . Idag fortsättning fram till lunch och sedan fokus på vårt säljmöte om 2 veckor!

Jag fick argumentera med distriktsköterskan ang. ett intyg till min dotter pg.av pågående utredning av glutenintolerans för att dagis skall kunna beställa specialmat till henne, i nästan 10 minuter! Varför alltid detta motstånd ifrån dessa instanser ... jag blir tokig! Hur dj.vl. svårt kan det vara att knappa in ett person nr och läsa innantill samt ta lite egna beslut ... nääääääää aja baja ... kan absolut inte ... ni måste vänta - kyss mig i arslet! jag fick mitt intyg. / Tack.

Farfar har fått komma hem men pg.av att Néa fått feber kunde vi idag inte hälsa på. Han mår bra.



"Att våga är att förlora fotfästet för en sekund. Att inte våga är att förlora sig själv"

Jag tänker på Farfar som lade sig under en mans kniv och skicklighet" . När han väl hamnade där ... Läkare och kirurger är duktiga människor men landstingen är skiiiiiiiit.

Inga kommentarer: