torsdag 28 februari 2008

Vilken underbar dag!

Jag vaknade till en liten tjejs sång om den lilla katten, vi gick upp och gjorde frukost. Sedan fick hon syn på den rosa, stickade lilla jackan som min mamma gjorde till mig. Den har hängt på hennes rum länge och hon har inte visat något intresse för den tidigare men idag. Då skulle hon bara han de på sig och Johan fick absolut inte ta den av henne på dagis heller. Kolla in mini "Jackie" eller mallgrodan om ni så vill *ler*

Jag körde i tid till jobbet idag men hamnade istället i en lång bilkö pg.av att solen stod så lågt och bländade alla bilister. Det gjorde mig inget för istället hann jag se Skånes begynnande gröna fält, de vackra gårdarna som ligger på vägen till jobbet badande i solsken, den blå blå himmelen och så hann jag notera och le åt de tidigt vårrusiga eller bara morgonpigga hästarna som sprang i sina hagar istället för att bara stå och hänga med sina huvuden under tjocka filtar. Åh, vad jag trivs i detta landskap. Det är så vackert här, öppna landskap med mycket fält, åkrar och gårdar. Öppet hav med doft av salt och tång. Vackra skogar, välhållna utan sly och bokskogarna dessa förtrollande bokskogar.





Inga kommentarer: