tisdag 10 juli 2007

Var är Madeleine ?

Denna lilla flickas öde har verkligen fångat mig och jag tänker ofta på henne och läser hennes föräldrars blogg och hårda jobb för att hitta henne, dagligen. Jag ber varje dag flera ggr om att hon snart skall komma tillrätta.

Vår lilla tjej är helt underbar och jag skulle förintas om något hände henne. Skulle någon annan dessutom vara skyldig till att hon skulle fara illa så finns inga betänkligheter bakom mitt handlande och inga tankar på konsekvens.

"Den lilla elaka" har använt meningen -det finns inga garantier- runt tankar om livet och det är så sant, så sant. Lev idag, lev nu och se till att du, din familj och dina närmaste mår bra. Många av oss bär mkt smärta och kärlek med sig som vid eftertanka kan bli tungt i omgångar. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se de vackra bilderna på bloggen och grattis i efterskott på födelsedagen. 35 är ju ändå halvvägs till 70 =)

Jag läser i din och andras bloggar om att familjen är viktig, och kan bara hålla med. För mig har det 36:e levnadsåret startat med en mental resa. En resa om att våga tro på att skapa familj, att växa upp i en dysfunktionell familj och att inte ha en familj att stödja mot i svåra tider.

Det är med stor beundran jag ser hur ni tillsammans lyckats skapa en ny groende familj. Kram på er allihopa!

/D

Bossarun sa...

Tack D och kram tillbaka.
Mentala resor är bra för själ och för liv och lycka. Vänner och familj är bra stöd i svåra tider men det är du som bär ansvaret över dig själv och ingen annan. Jag har för nga år sedan haft en mental resa själv och upptäckte en dålig sida hos mig där jag valde att tycka synd om mig i stället för att tillåta att människor, tid och rum oftast inte blir som jag vill eller önskat just där och då. Jag hade otroliga krav på min omgivning och de skulle tillgodo ses snabbt. Idag tar jag inget för givet och gläds åt det lilla samt tar saken i egna händer om jag önskar att något skall hända samt tar konsekvenserna av de samma. Ibland blir det exakt som jag önskat och ibland inte men om jag verkligen vill ha det jag önskar ger jag inte upp. Tillslut bara finns det där precis just det jag önskat. Häftigt!
Vi är glada om vi är en inspirationskälla för dig.